Παρασκευή, Φεβρουαρίου 24, 2012

Do Not Track στους browser δεν σημαίνει Ινκόγκνιτο στο Διαδίκτυο

O Chrome θα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα Do Not Track πριν το τέλος του έτους.
O Chrome θα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα Do Not Track πριν το τέλος του έτους. 


Οι γίγαντες του Διαδικτύου, μεταξύ των οποίων και η Google, καθώς και το σύνολο των 400 μελών της αμερικανικού οργανισμού Digital Advertising Alliance συμφώνησαν να συμμορφωθούν ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά στους περισσότερους browser το κουμπί Do Not Track, για την «παρακολούθηση» των διαδικτυακών επισκέψεων των χρηστών, μεταδίδει η εφημερίδα Wall Street Journal.

Το  κουμπί Do Not Track υπάρχει ήδη σε κάποιους browser (μεταξύ των οποίων στον Firefox από την έκδοση 4, στον Internet Explorer 9, στο Safari στην έκδοση 5.1 και στην έκδοση που θα συνοδεύει το αναμενόμενο Mountain Lion, όχι όμως στον Chrome ή κάποιες άλλες εκδόσεις των προαναφερόμενων browser). H Google φέρεται να δεσμεύεται ότι θα υποστηρίξει το κουμπί Do Not Track στον Chrome μέχρι το τέλος του 2012.

Πάντως, η ενεργοποίηση της επιλογής αυτής δεν σημαίνει ότι δεν θα καταγράφονται οι διαδικτυακές επισκέψεις των χρηστών. Η Digital Advertising Alliance έχει συμφωνήσει ότι θα σεβαστούν την επιλογή των χρηστών σταδιακά, εντός των επόμενων εννέα μηνών. Σημειωτέον, η επιλογή προϋπήρχε ωστόσο ήταν αναποτελεσματική καθώς οι διαφημιστικές εταιρείες δεν τιμούσαν το σύστημα.

Όπως διευκρινίζει στο δημοσίευμά της η εφημερίδα Wall Street Journal, το κουμπί Do Not Track δεν διασφαλίζει ότι δεν θα είναι με ένα κλικ αδιόρατες οι βόλτες των χρηστών στο Διαδίκτυο. Αυτό στο οποίο συμφώνησαν τα 400 μέλη του συνασπισμού Digital Advertising Alliance είναι, όταν ο χρήστης έχει επιλέξει το Do Not Track, θα σέβονται την επιθυμία του να μην χρησιμοποιούν τα στοιχεία για τις διαδικτυακές του επισκέψεις για να παραμετροποιούν τις διαφημίσεις που θα βλέπει online. Επίσης, συμφώνησαν ότι όταν ο χρήστης επιλέγει το Do Not Track, τα στοιχεία για τους δικτυακούς τόπους που επισκέπτεται δεν θα χρησιμοποιούνται για σκοπούς «προσλήψεων, ασφάλισης, υγείας ή πίστωσης». Ωστόσο, με αυτό, δεν τους απαγορεύεται να χρησιμοποιούν την πληροφορία για «έρευνα αγοράς» και «ανάπτυξη προϊόντων». Επίσης, δεν απαγορεύει για παράδειγμα στο Facebook να «εντοπίζει» τα μέλη του μέσω των κλικ στα Like κ.λπ., αναφέρει η εφημερίδα.

Το γεγονός καταγράφεται από την εφημερίδα ως υποχώρηση από τη βιομηχανία, μετά από τις πιέσεις από τον Λευκό Οίκο προς το αμερικανικό Κονγκρέσο να περάσει νομοθετική ρύθμιση για το ιδιωτικό απόρρητο online.

Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι αποκαλύψεις για την εκμετάλλευση των στοιχείων για τις διαδικτυακές επισκέψεις των χρηστών. Πρόσφατα, προκάλεσε σάλο η αποκάλυψη ότι όχι μόνο η Google αλλά χιλιάδες δικτυακοί τόποι παρακάμπτουν τις όποιες μεθόδους ελέγχου των «προθέσεων» των διαφημιστών από τους browser -και των cookies που αφήνουν στους υπολογιστές των χρηστών κατά τις διαδικτυακές τους επισκέψεις.

Διαβάστε σχετικά στο tech.in.gr
Τέλος, με τη συζήτηση αποκαλύπτεται πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να αποδειχτεί η ταυτοποιημένη πληροφορία για τις διαδικτυακές επισκέψεις του χρήστη, σε ευαίσθητα θέματα όπως είναι η εργασία (για τον εργοδότη), η ασφάλιση υγείας (για τις ασφαλιστικές εταιρείες), η χορήγηση πίστωσης (για τις τράπεζες). Αόριστο παραμένει επίσης, τι ακριβώς σημαίνει «track» στο Διαδίκτυο. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις σχετικές εξελίξεις και στην Ευρώπη.


Πηγή: In.gr Τεχνολογία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μηχανή αναζήτησης ελληνικών ψηφιακών βιβλιοθηκών

Περί Βιβλίων & Βιβλιοθηκών