
Το μοντέλο freemium
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν πως οι Financial Times καταφέρνουν να αναπτύσσονται και να αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από την ψηφιακή τους έκδοση, χωρίς αυτό να είναι σε βάρος της χάρτινης έκδοσης, διευρύνοντας το κοινό τους και ενώ οι διαφημιστικές δαπάνες, ιδίως στα προϊόντα πολυτελείας που προτιμούν οι αναγνώστες τους, πέφτουν συνεχώς.
Από το 2009 από κάθε υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο ή tablet PC 8 άρθρα το μήνα από τους Financial Times είναι δωρεάν. Από εκεί και πέρα ο αναγνώστης πρέπει να πληρώσει, ξεκινώντας από €5,95 την εβδομάδα. Ένας συνδυασμός δωρεάν (free) και προνομιακής (premium) πρόσβασης.
Στην ψηφιακή της στρατηγική εντάσσεται η ζωντανή μετάδοση εκδηλώσεων και συνεδρίων και η έκδοση ebooks (το πρώτο ήταν για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα).
Οι New York Times και Wall Street Journal ακολουθούν αντίστοιχο μοντέλο, αν και με χαλαρότερο "τείχος πληρωμών" (paywall) από τους Financial Times. Οι ψηφιακοί συνδρομητές τους πάντως είναι λιγότεροι από τους αναγνώστες στην χάρτινη έκδοση, η απόσταση όμως συγκλίνει. Έτσι, οι New York Times έχουν 509.000 ψηφιακές συνδρομητές, αλλά η μέση ημερήσια έντυπη κυκλοφορία τους είναι 779.731 φύλλα. Όμως το σύστημα χρεώσεων για το site των New York Times ξεκίνησε μόλις ένα χρόνο πριν.
Και οι τρεις εφημερίδες διαθέτουν εκτενές, πρωτότυπο περιεχόμενο που δεν μπορεί να βρει κανείς σε άλλα σημεία στο internet. Ειδικά οι Financial Times βασίζουν την κυκλοφορία τους σε στελέχη επιχειρήσεων, για τα οποία έχει σημασία τόσο η εγκυρότητα όσο και η ταχύτητα της ενημέρωσης. Τους διευκολύνει επίσης ότι γράφονται στα αγγλικά και μπορούν να αναζητήσουν το κοινό τους έτσι σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή: eanagnostis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου