Το αντίγραφο του John Dee.
Μελετώντας κάποιος τα ημερολογια του διάσημου Ελισσαβετιανού Μάγου και Αστρολόγου του 16ου αι. John Dee διαπιστώνει ότι γίνονται κάποιες αινιγματικές αναφορές σε ένα μαγικό βιβλίο το οποίο ονομάζονταν “the Book of Souga” ή το μετέπειτα γνωστό ως “Aldairaia“, ένα μυστηριώδες μαγικό κείμενο για το οποίο ο Aρχάγγελος Ουριήλ αναφέρει τον μάρτιο του 1582 ότι “αποκαλύφθηκε στον Αδάμ,όταν ήταν στον παράδεισo, από τους καλούς αγγέλους του Θεού και μόνο ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο διερμηνέας του μυθικού βιβλίου” (Mysteriorum Liber Primus)
Στην ίδια συνομιλία ο Dee δείχνωντας το πόσο εκτιμούσε το συγκεκριμένο βιβλίο εκφράζει την επιθυμία του να μπορούσε να αποκρυπτογραφήσει τους πίνακες, οι οποίοι εμπεριέχονται σε αυτό παρόλο που ποτέ δεν ρώτησε τον Αρχάγγελο Μιχαήλ,, όπως του υπέδειξε εμμέσως ο Ουριήλ! Αργότερα όμως πιθανόν κοντά στο 1583 το αντίγραφο πού ήταν στα προσωπική βιβλιοθήκη του μάγου χάθηκε, έτσι εκείνος αναγκάστηκε να ρωτήσει τους αγγέλους και συγκεκριμένα τον Illemese για κάποιο αραβικό χαμένο κείμενο που εμπεριείχε γράμματα και αριθμούς, το οποίο κάποιοι ταυτίζουν με το βιβλίο του Soyga,σε αυτήν την θεωρία αντιτίθεται ο ερευνητής και συγγραφέας Joseph H. Peterson παρόλο που το κείμενο περιέχει αρκετούς αραβικούς όρους ή αραβικής προέλευσης λέξεις!
Τα χαμένα αντίγραφα…
Όπως και να έχει η φήμη του ως μυστηριώδες βιβλίο ενισχύθηκε πολύ τόσο από την αναφορά του Dee στα ημερολόγια του αλλά και στο Liber Loagaeth, το Βιβλίο του Λόγου,όσο και από την ατυχή συγκυρία να θεωρείται χαμένο εως και τα τέλη του 20ου αι.! Τι είναι όμως πραγματικά και τι περιέχει αυτό το βιβλίο του Σούγκα που γοήτευσε τον Ντη και τους μετέπειτα μιμητές του αλλά και τον κόσμο της έρευνας; Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα πρέπει να δούμε το υπόλοιπο μέρος της ιστορίας του….΄οπως είδαμε το βιβλίο αναφέρεται στα χειρόγραφα του Ντη υπό τον τίτλο το βιβλίο του Σούγκα έτσι με αυτό τον γενικό και παράξενο τίτλο το αναζητούσαν μάταια οι ερευνητές μέχρι που το έτος 1994 η μελετητής Deborah H arkness κατάφερε να βρει όχι ένα αλλά δύο αντίγραφα του Σούγκα, που όμως είχαν τον τίτλο του πρώτου μέρους του κειμένου, το οποίο είχε την εξωτική ονομασία Aldaraia, κάτι που προφανώς μπέρδεψε τους αναζητητές του βιβλίου που το έψαχναν ως “The Book of Soyga”. Το ενα κείμενο υπό αυτόν τον τίτλο βρέθηκε στην Βρετανική βιβλιοθήκη φημολογούμενο ότι αποτελεί το αυθεντικό χειρόγραφο που κατείχε ο Ελισσαβετιανός μάγος και είναι γνωστό και ως Sloane MS 8. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι έχει καταγραφεί πως ο Εlias Asmole αναφέρεται σε ένα κείμενο το οποίο αναγράφει τον τίτλο Aldaraia sive Soyga vocor! Αυτό το χειρόγραφο ήταν στηνκατοχή του ΔούκατουLauderdaleκαι δημοπρατήθηκε το έτος 1692, πιθανολογείται μάλιστα ότι αυτό είναι το χειρόγραφο της βρετανικής βιβλιοθήκης,που αναφέραμε και ως Sloane MS 8.Το δε άλλο κείμενο που βρήκε βρίσκονταν στην Bodleian Library γνωστό και ως χειρόγραφο Bodley MS 908 και τότε όλοι είδαν πως προκειται για ένα κυριολεκτικά αινιγματικό και καθόλου εύκολο βιβλίο.
John Reeds,η μελετη της Aldaraia…
Επανερχόμαστε λοιπόν στο θέμα του περιεχομένου τόσο του κειμένου όσο και των πινάκων. Η αλήθεια είναι ότι από την ημέρα της ανακάλυψης του μέχρι και αυτήν την στιγμή δεν έχει εκδοθεί κανένα αντίτυπο του βιβλίου αλλά η πιο σημαντική μελέτη του κειμένου και των πινάκων του φέρει την σφραγίδα του κρυπτολόγου John Reeds. O εν λόγω μελετητής και ερευνητής κωδικοποιημένων γραπτών έργων ζήτησε και πήρε τα μικροφίλμ των χειρογράφων του κειμένουκαι εκπόνησε ένα μικρό αλλά μεγάλης σημασίας έργο, σχετικά με τον Ντη και τους πίνακες του Soyga,με τίτλό “John Dee and the Magic Tables in the Book of Soyga”και απο αυτό μπορούμε να πάρουμε κάποιες πληροφορίες.Τι σημαίνει όμως αυτό το παράξενο όνομα Soyga; Ο ίδιος ο Dee αναφέρει ότι είναι μια κρυπτογραφία,ένας αναγραμματισμός αν θέλετε της Ελληνικής λέξης άγιος(agyos) κατι που δεν ξενίζει στον ασχολούμενο με το θέμα ερευνητή καθως μέσα στο βιβλίο υιοθετείται η συνήθεια της γραφής από τα δεξιά προς τα αριστερά ακριβώς όπως στα εβραικά αλλά και στην ίδια την αγγελική γλώσσα του συστήματοςτου Ντη αυτού που αργότερα ονομάστηκε Ενωχιανή Μαγεία.
Μια κλασσική Σολομωνική;
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τρία κεφάλαια ή για να το πουμε καλύτερα σε τρία υποσύνολα :το πρώτο λέγεται Liber Aldaraia, το δεύτερο Liber Radiorum και το τρίτο και τελευταίο Liber Decimus Septimus. Στην αρχή το κείμενο θυμίζει μια κλασσική Σολομωνική,ένα μαγικό εγχειρίδιο της μεσαιωνικής αλλά και της Αναγεννησιακής περιόδου,καθώς περιέχει τις κλασσικές λίστες δαιμόνων,βαρβαρική γλώσσα και τεχνητές λέξεις(π.χ Saradon, Sardon, Sardeonκτλ)αστρολογικά στοιχεία και μυστήρια μαγικά τετράγωνα ή πίνακες,οι οποίοι ήταν αρκετά μυστηριώδεις και δύσκολοι στην αποκρυπτογραφήση τόσο που κατάφεραν να αιχμαλωτήσουν την καρδιά και να σαγηνεύσουν τον πολύπλοκο νου του μάγου και κρυσταλοσκόπου John Dee. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το πόσο μοιάζουν αυτοί οι πίνακες και με τους ίδιους τους πίνακες του δικού του μαγικού συστήματος! όποιος μελετήσει λίγο περισσότερο το θέμα πιθανότατα θα βρει πλήθος αντιστοιχιών αν και οι ενωχιανοί μαγικοί πίνακες είναι κατ’ομολογία πολλών μελετητών πολύ πιο οργανωμένοι και πιο ορθολογικά συγκροτημένοι.
Οι περίπλοκοι πίνακες και τα μαγικά τετράγωνα…
Έτσι το βιβλίο του Σούγκα εμπεριέχει 36 πίνακες εκ των οποίων οι δώδεκα πρώτοι αντιστοιχούν σε ένα ζώδιο του Ζωδιακού Κύκλου,οι επόμενου δώδεκα και πιο συγκεκριμένα οι πίνακες 13 εώς και 24 επαλαμβάνονταν τα ζώδια! Κάτι ίσως που έχει με την ίδια την επιστήμη της αστρολογίας όπου χωρίζει τα ζώδια ανάλογα την εκδήλωση τους είτε ως Diurnal είτε ως Nocturnal,είτε δηλαδή θετικά και ενεργητικά είτε αρνητικά και παθητικά.Οι πίνακες τώρα 25 εώς και 31 σχετίζονται με τους επτά παραδοσιακά μαγικούς πλανήτες (Δίας,Άρης,Ήλιος,Σελήνη,Αφροδίτη,Ερμής,Κρόνος),ενώ οι πίνακες 32 εώς και 35 σχετίζονται με τα τέσσερα φυσικά στοιχεία,εντύπωση προκαλεί ο τελευταίος πίνακας ο 3ος ο οποίος σχετιζεται με την λέξη Magistri!που σημαίνει Εμπειρία σε κάτι.(Magister=Ο Μάγιστρος,ο διδάσκαλος μιας τέχνης ή επιστήμης)
Επίσης κάθε πίνακας είναι φτιαγμένος από τριανταέξι κάθετες και τριανταέξι οριζόντιες γραμμές και μέσα στα τετράγωνα υπάρχει πάντοτε μια λέξη κλειδί πάντοτε έξι γραμμάτων, για παράδειγμα ο πρώτος περιέχει την λέξη κλειδί Nisram. Αυτή η λεξη γραφεται στα αριστερά μία κανονικά και μία με αντίστροφη σειρά καλύπτοντας έξι γραμμές και έξι συνεχή τετράγωνα. Ο αριθμός έξι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στους εν λόγω πίνακες. Ωφείλουμε εδώ να αναγνωρίσουμε όπως έκανε και ο ίδιος ο Reeds την πρωτοτυπία του βιβλίου να μην ανήκει στην κατηγορία των ψευδεπίγραφων. Δηλαδή αυτό που θέλουμε εδώ να πούμε είναι ότι δεν διεκδικεί κανένα βιβλικό χαρακτήρα ως συγραφέα όπως κάνουν οι υπόλοιπες κλασσικές Σολομωνικές,οι οποίες αποδίδονται ψευδώς στον Μυθικό βασιλιά Σολομώντα! Αυτό και μόνο το κάνει να ξεχωρίζει από τα λοιπά μαγικά εγχειρίδια και φυσικά δημιουργεί πολλά ερωτηματικά σχετικά με το από που έλκει την καταγωγή του.
Η Μαγική Χρηση του Βιβλίου…
Δυστυχώς παρά την ανακάλυψη του βιβλίου περίπου μια εικοσαετία πριν κανείς,ούτε ο ίδιος ο Reeds δεν μπόρεσε να βρει και να φέρει στην δημοσιότητα τα πραγματικά κίνητρα,την πραγματική μαγική χρήση των παράξενων πινάκων του Soyga,αυτό ωφείλεται στο γεγονός ότι οι λέξεις που έβγαλε η εξίσωση του κρυπτολόγου δεν απέδωσαν κάποιο νόημα ή έστω κάποιες οδηγίες αυτό συνέβη για δύο λόγους ίσως. Ο ένας έχει να να κάνει με το ότι μπορεί να μην απέδωσε τελικά η αλγοριθμική εξίσωση και να μην βγήκαν έτσι τα σωστά αποτέλεσματα ,ίσως να ήταν οι πίνακες δημιουργημένοι έτσι ώστε να μπερδέψουν αυτόν που δεν ήξερε να τους διαβάσει ακόμα και αν κατείχε την ικανότητα του “σπασίματος” των κωδικοποιημένων μυνημάτων,όπως ο John Dee και φυσικά ο Reeds.Ο άλλος έχει να κάνει με το ότι δεν έχουν εξεταστεί καλά τα αποτελέσματα των εξισώσεων και των λέξεων με τα κλειδία του κάθε πίνακα. Πάντως ότι και να ισχύει το σίγουρο είναι πως μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε μια εύλογη θεωρία παρουσιάζεται από τον συγγραφέα και ερευνητή Aaron Leitch,ο οποίος διακρίνει μία σχέση της δομής των πινάκων με τις πρακτικές της Μέρκαμπα,η οποία είναι ένα ιουδαϊκό μυστικιστικό σύστημα.
Πιο συγκεκριμένα μιλάμε εδώ για αυτό που οι πρακτική αυτού του εσωτερικού οικοδομήματος περιγράφουν ως κατάβαση των ουρανίων παλατιών,εκεί ο μυστικιστής ξεκινά από το μεγαλύτερο για νακαταλήξει στο μικρότερο με σκοπό να “κατεβάσει” και να βιώσει την υπέρτατη ουράνια προφητεία και να αποκτήσει την θέαση του Θρόνου του Θεού! Έτσι και εδώ γίνεται το ίδιο αφού οι πίνακες ξεκινάνε από το ανώτερο επίπεδο του ζωδιακού κύκλου που στην ουσία συμβολίζει τον κύκλο της ζωής,τον χρόνο,το φίδι που τρώει την ουρά του κτλ ,προχωράει στους επτά πλανήτες που για τους μεσαιωνικούς μάγους συμβόλιζαν την επταρχική δομή της εξουσίας των συμπαντικών δυνάμεων(κάτι που και ο ίδιος ο Ντη κράτησε στο δικό του σύστημα) και τέλος πριν καταλήξει στον τελευταίο πίνακα φθάνει στα 4 στοιχεία,που είναι στην ουσία η Γη ή το υλικό πεδίο των αισθήσεων.
Όμως ο 36ος και τελευταίος πίνακας έχοντας για λέξη του τον όρο “Μagistri” μας κάνει να πιστεύουμε ότι οι πίνακες αναπαράγουν μια πτωτική αλλά και μυητική διαδικασία που προχωράει ως το βάθος της ανθρώπινης ύπαρξης εκεί που ο Θεός η οι Θεοί όπως προτιμάτε έκρυψαν κάτω από την ίδια μας την μύτη την πηγή της συμπαντικής ουσίας……Μύθος ή Πραγματικότητα; η αλήθεια σας περιμένει να την ανακαλύψετε μόνοι σας γιατί τελικά ο δρόμος της αναζήτησης είναι ένας προσωπικός δρόμος.
Πηγή: strangefiles.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου